Nyheter i Kundo - juli till september

Jimmy Risberg

Jimmy Risberg

Vi lämnar en underbar sommar bakom oss och går in mot en minst lika härlig höst och vinterperiod! Som vanligt har de senaste månaderna bjudit på många nya förbättringar i Kundo. Här nedan kan ni ta del av några riktiga guldkorn från kvartalet som varit!

Kundnöjdhetsundersökning i chatten - och mer på gång
För att få insikter i hur era kunder upplever er servicenivå i chatten kan du nu lägga till en betygsättning som möter besökaren när chatten har avslutats. Du får en rapport skickad till dig varje vecka med en sammanställning både för hela chatten, men också för de enskilda medarbetarna, för att underlätta coaching. Mycket mer kommer på det här området, även för andra kontaktvägar, så håll ögon och öron öppna för nyheter!

Vill du veta mer om kundnöjdhetsundersökningar? I så fall är du varmt välkommen att boka ett demo

Kundo i fullbredd
Vi har nu tagit bort alla överflödig yta på kanterna av Kundo, något som var mer iögonfallande ju större skärm du använder. Detta gör att vi nu utnyttjar skärmens yta mer effektivt och får en bättre läsbarhet. Det har också gett oss helt nya möjligheter att utveckla Kundo på det sätt vi vill långsiktigt eftersom vi kan använda ytan till att exempelvis addera nya funktioner utan att de behöver inkräkta på redan befintliga.

Större bilagor med Microsoft 365
Vi har tidigare berättat om vår integration med Microsoft 365 så att ni kan använda er egen mail-lösning för att hantera både inkommande och utgående mail i Kundo. Nu kan ni även själva ställa in den maximala storleken på bilagor vilket vi vet har efterfrågats av många! 

Läs mer om Microsoft 365-integrationen

Förbättringar i Be om hjälp
Som du säkert har märkt har vi gjort många förbättringar i Be om hjälp, något vi också nämnt i separata bloggposter. Nu har vi tagit ytterligare steg genom att förenkla hur bilagor från ärendet kan läggas till i Be om hjälp. Dessutom behöver du inte längre lägga till mailadressen manuellt, utan kan använda samma adressbok som finns i den vanliga mail-lösningen.

Läs mer om de andra Be om hjälp-förbättringar vi gjort under året

Ytterligare statistik för kunskapsbanken
Vi har nu tagit fram grafer som visar antal sidvisningar över tid, både per dag men även per klockslag, så att du kan se när dina kunder är som mest aktiva i jakten på svar på sina frågor. Dessutom kan du nu se vilka av era guider som är mest lästa. Det kan ge er insikter i om det är något ni behöver tydliggöra på t.ex. hemsidan för att minska kundens behov av att leta upp mer information.

Läs mer om den uppdaterade statistiken för kunskapsbanker

Bifoga bilder och filer i chatten via drag and drop
Numera kan både du som användare och besökare på er hemsida skicka bilder (och andra filer) i chatten genom att antingen kopiera och klistra in bilden eller helt enkelt dra och släppa in bilden från t.ex. en hemsida eller direkt från datorn!

Lättare att lägga till och hantera användare
Om du tidigare exempelvis har velat administrera vilka användare som har tillgång till vilka kontaktvägar har du behövt gå in i varje enskild kontaktväg och manuellt skriva in mailadress etc. för den användare du vill lägga till. 

Nu kan du hantera detta på två sätt. Dels som tidigare, men numera är alla aktuella användare sökbara så att de mycket snabbare och effektivare kan läggas till. Men framför allt kan du klicka på en användare och välja vilka kontaktvägar denne ska ha tillgång till. Så mycket enklare, eller hur?

Dölj alla datum i ert forum
Ett gammalt inlägg och svar i forumet kan vara lika aktuellt idag som det var för flera år sedan när inlägget skrevs. Men för besökaren riskerar det att signalera att det är utdaterat, gammalt och att det saknas moderering av forumet. För att råda bot på det kan du nu dölja alla datum i forumet! Inställningen hittar du på forumets inställningar, under “Ålder och relevans”. 

Snabbhantera Instagram-kommentarer 
För dig som ofta får kommentarer på Instagram som bara innehåller en @mention, emojis eller en kombination av dessa har vi nu lagt till en regel som gör att dessa kommentarer automatiskt markeras som “Kräver ej svar”.

Du hittar regeln på kontaktvägens inställningssida, under Automatiska regler.

Länka till specifik kommentar
För dig som hanterar sociala medier i Kundo och behöver hjälp av andra att hantera en kommentar har vi nu gjort livet lättare genom att möjliggöra att länka direkt till den enskilda kommentaren. Det gör du genom att, precis som på Facebook och Instagram, högerklicka på datumen och välja “kopiera länkadress”.

Läs mer om att länka en specifik kommentar

Förbättrat sök
Vi har tagit ytterligare steg till att göra sökfunktionen i Kundo mer pricksäker och med högre relevans för dig som användare, för att du snabbt och effektivt ska hitta rätt när du ska söka upp ett ärende eller relaterat innehåll. Du kommer inte märka någon skillnad rent visuellt, men vi hoppas att du ska få ännu bättre träffbild nu än tidigare!