Frukostseminarium 14/2: Hur ser 2023 ut för kundservice?
Vi har flyttat in i nya lokaler och det vill vi fira med dig! Anmäl dig till en härlig frukost den 14 februari där Kundos ...
Läs inlägget event och kurserSpråket ni använder påverkar vad kunderna känner för er. Om era texter är mer tydliga, blir det dessutom lättare för era kunder att läsa och agera på informationen. I den här utbildningen får ni spetsa skrivkunskaperna och träna på att bemöta era kunder på ett ännu bättre sätt.
Om kursen
Med välskrivna svar i kundservice kan ni få nöjdare kunder, färre följdfrågor och effektivare service. Er kundservice blir också en allt viktigare del av er marknadsföring och ert varumärke, eftersom många inlägg på Kundoforum och sociala medier visas för hundratals personer. Med en tydlig, trevlig dialog bygger ni bättre relationer med era kunder.Varmt välkommen till Kundos populära grundkurs i skrivteknik och kundbemötande.
Kursledaren Anna Hass är språkexpert med lång erfarenhet inom kommunikation och textarbete. Under utbildningen ger hon er verktyg för att skriva effektivt och med rätt tonalitet, för att möta utmaningarna med att föra en kunddialog i en publik miljö.
Kursens innehåll
Tid: kl. 09:00 -12:00
Format: Digitalt
Kl. 9.00 - Vi hälsar välkomna.
Skriva effektivt: uppnå rätt effekter
- Välj rätt innehåll, så att texten kan göra alla sina jobb -- svara på frågan och bygg relationen till kunden.
- Använd en tydlig och effektiv textstruktur som fungerar i många situationer.
- Välj perspektiv och språk som gör det tydligt vad kunden kan göra - calls to actionca.
Kl. 10.15 - paus och skrivövning.
Skriva rätt: använd rätt ton och rätt språk
- Använd innehållsrika rubriker, som leder varje kund till svar på frågorna.
- Skriv övertygande: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende.
- Svara personligt till frågeställaren, men ändå så att svaret kan hjälpa många fler. Välj rätt ord: se upp för era interna ord, välj ord som ger det intryck ni vill ge.
Kl. 12.00 - slut.
Vi vill att det ska finnas gott om utrymme för deltagarna att få svar på sina frågor och diskutera gemensamma utmaningar, därför har vi begränsat antalet platser.
Kursen hålls av Anna Hass från Expressiva.
För vem passar kursen?
Kursen riktar sig till dig som dagligen har skriftlig kontakt med kunder.
Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på events@kundo.se.
Vad kostar det?
För dig som kundo hos Kundo erbjuds 3 friplatser per företag och år, därefter kostar en kursplats 2 500 kr per person och tillfälle.
Vill du veta hur många kostnadsfria platser du har kvar, fråga oss gärna!
För dig som ännu inte är kund hos Kundo är priset 2 900 kr per person och tillfälle.
Kostnadsfri avbokning kan ske 11 dagar innan kursen äger rum, därefter debiteras hela beloppet för kursen eller en gratisplats förbrukas.
Vi har flyttat in i nya lokaler och det vill vi fira med dig! Anmäl dig till en härlig frukost den 14 februari där Kundos ...
Läs inlägget event och kurserVill du som är ledare för ett kundserviceteam vässa dina kunskaper i presentationsteknik och retorik? Anmäl dig till vår ...
Läs inlägget event och kurserKundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att det finns några saker man behöver ...
Läs inlägget event och kurser