3

Nyheter i Kundo - oktober till december

2022-01-10 Jimmy Risberg
 
 

När vi nu tagit klivet in i 2022 är det dags att sammanfatta de produktförbättringar vi släppte under det sista kvartalet 2021!

Logga era telefonsamtal med Calls 
Vi ger er nu möjlighet att logga samtal i Kundo Calls för att enkelt hålla ordning på de ärenden som kommer in via telefon. Några av de funktioner vi byggt efter feedback från er kunder och som vi tror ni kommer uppskatta extra mycket är:

  • Logga ett samtal samtidigt som ni jobbar med att t.ex. svara på mail
  • Jobba med flera utkast parallellt om telefonen går varm eller ni behöver göra annat under tiden
  • Koppla informationen till kundkortet i Kundo om ni känner till kundens mailadress 
  • Statistik över antal samtal och de taggar ni kopplar till samtalet

Självklart kan ni även tilldela samtalet till er själva eller en kollega och ange ett datum för uppföljning.

Läs ett mer utförligt blogginlägg om Kundo Calls

Boka demo av Kundo Calls

Besvara era kunders frågor på Instagram
I takt med att Instagram blir en allt vanligare kanal där kunder tar kontakt med företag ger vi er nu möjlighet att besvara de frågor eller den feedback som kommer in via Instagram Direct Messages. 

Det är idag vanligt att marknadsavdelningen hanterar sociala medier. Därmed blir handläggningstiden längre och i värsta fall svaren felaktiga om frågan inte är lämpad att besvaras direkt av marknad. 

Med Instagram i Kundo Socialtar experterna på kundservice ansvaret för dessa frågor vilket betyder att era kunder får en bättre service och ledtiderna kortas.

Boka demo av Instagram i Kundo Social

Förbättringar av våra befintliga moduler

Samlad information från Kundo i vårt eget Help Center
Vi har nu lanserat Kundos eget Help Centerdär ni kan hitta svar på frågor rörande våra produkter, integrationer, policies, inställningar med mera. Informationen finns även tillgänglig på engelska.

Ny snackbar 
Det låter som en ny godishörna, men egentligen handlar det om ett sätt att ge våra användare tydligare bekräftelser i verktyget och snabblänkar till det nyligen loggade samtalet eller sparade utkastet. Till en början kommer vi använda snackbaren för Kundo Calls men vi planerar att lägga till den för fler funktioner inom kort!

Ljusa redaktörsverktyg 
Ni har nog inte missat att verktyget nu fått en ljusare framtoning med syfte att ge våra användare en mer konsekvent och enhetlig upplevelse. 

Här kan ni läsa mer om den uppdaterade designen

Chattassistenten vid chatt bakom inlogg
Vi har nu sett till att Chattassistenten,det vill säga den funktion som ger förslag på tidigare inkomna frågor i Forumeller Knowledge,även fungerar för chattar som ligger bakom inloggning.

Här kan ni läsa mer om hur ni lägger in en chatt/chattbot bara för inloggade användare

Bank-ID identifiering i chatt för olika varumärken 
Numera kan du som kund med flera varumärken begära Bank-ID identifiering för besökare på era respektive varumärkens hemsidor som vill nå er via chatten. Kontakta supportenom ni vill veta mer om hur detta går till.

 
 
 
2022-01-10 Jimmy Risberg
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!