Så bygger du ett effektivt kundserviceteam
Hög kundnöjdhet är idag avgörande för att lyckas, och på en marknad som präglas av allt hårdare konkurrens anser vi att ...
Läs inlägget guider och materialUtöver utbildningar i vår produkt erbjuder vi kurser inom efterfrågade områden som vi vet är centrala för att skapa en modern och framgångsrik kundservice i digitala kanaler. Varje år utbildar vi hundratals medarbetare inom kundservice och support i ett bättre digitalt kundmöte!
Som kund till oss har du alltid 3 platser per år till våra kurser helt kostnadsfritt!
Ledarskap inom kundservice är efterfrågat av både kunder och kundservice och är ny kurs hos Kundo.
Oavsett om du är ny teamleader eller är en erfaren ledare som vill spetsa dina kunskaper om hur man leder sitt kundserviceteam på bästa sätt så hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för gruppens förutsättningar. Kursen fokuserar på två områden och hålls vid två tillfällen.
Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.
Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis?
Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?
Oavsett om du är ny teamleader eller är en erfaren ledare som vill spetsa dina kunskaper om hur man leder sitt kundserviceteam på bästa sätt så hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för gruppens förutsättningar. Kursen fokuserar på två områden och hålls vid två tillfällen.
Gemensamt för alla våra kurser är att vi hjälper er att skapa nöjdare kunder samtidigt som ni bibehåller eller ökar effektiviteten i er kundservice.
Vi har ett nära samarbete med lokala och nordiska partners. Tillsammans kan vi erbjuda utbildning och service inom hela kundserviceområdet. Har ni särskilda behov och önskemål skräddarsyr vi gärna utbildning och kurser för er organisation. Kontakta oss ifall du vill veta mer!
Hög kundnöjdhet är idag avgörande för att lyckas, och på en marknad som präglas av allt hårdare konkurrens anser vi att ...
Läs inlägget guider och materialTisdag 24 maj kl 08.30-09.15
Läs inlägget event och kurserVi har pratat med Sanna Öhlin som är teamleadare för Flens kommuns kontaktcenter om hur de har byggt upp sin avdelning, hur ...
Läs inlägget kundberättelserBåde chefen och medarbetarna på Carlsberg drar nytta av Kundo Carlsberg är idag ett av Sveriges största bryggerier med ...
Läs inlägget kundberättelserKundos Employee Net Promotor Score (eNPS) landar i år på 62. Vilket är ett enastående resultat enligt Jonatan Larsson som är ...
Läs inlägget kundobloggenAlldeles nyligen presenterade vi årets kundservicerapport med massvis av spännande insikter. Bland annat kunde vi se att ...
Läs inlägget kundobloggenMed kontor i både Stockholm och Oslo, och ett påbörjat intåg på den finska marknaden fortsätter Kundos expansion i en ...
Läs inlägget kundobloggenÅterigen har Kundo kollat av kundservicebranschen för att få reda på vilka trender och utmaningar som råder, hur branschen ...
Läs inlägget guider och materialHur ska ett företag bli bäst på kundservice utan att behöva fördubbla sina resurser? En stor del av lösningen ligger i ...
Läs inlägget guider och material“Ett roligt verktyg att arbeta i” Inrego är företaget med målet att förlänga livslängden på IT-produkter. Genom att köpa in, ...
Läs inlägget kundberättelserUtbildning i skrivteknik och kundbemötande
Läs inlägget event och kurserVarmt välkommen till Kundos senaste kurs ledarskap inom Kundservice!
Läs inlägget event och kurser