Lär dig med Kundo

Utöver utbildningar i vår produkt erbjuder vi kurser inom efterfrågade områden som vi vet är centrala för att skapa en modern och framgångsrik kundservice i digitala kanaler. Varje år utbildar vi hundratals medarbetare inom kundservice och support i ett bättre digitalt kundmöte! 

 

Som kund till oss har du alltid 3 platser per år till våra kurser helt kostnadsfritt!

Våra kurser

 
Skrivteknik och kundbemötande

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.

 

Läs mer

 
Kundservice i sociala medier

Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis?

 

Läs mer

 
Kundservice i chatt

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

 

Läs mer

Gemensamt för alla våra kurser är att vi hjälper er att skapa nöjdare kunder samtidigt som ni bibehåller eller ökar effektiviteten i er kundservice.

 
 

Vi har ett nära samarbete med lokala och nordiska partners. Tillsammans kan vi erbjuda utbildning och service inom hela kundserviceområdet. Har ni särskilda behov och önskemål skräddarsyr vi gärna utbildning och kurser för er organisation. Kontakta oss ifall du vill veta mer!

Upptäck mer från Kundo

3 Min läsning
Hemglass

40-60% färre mail tack vare Kundo Hemglass är företaget som sedan 1968 spridit glass och glädje runt om i Sverige. Med den ...

Läs inlägget kundberättelser
2 Min läsning
Arla

Effektivare kundservice med Kundo hos Arla Bara några veckor efter att Arla lanserat sitt forum såg man en minskning av ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Lyssna på dina kunder

CX-experten Tanja Adell guidar dig igenom det snåriga ämnet Customer Experience och berättar hur du kan jobba för att skapa ...

Läs inlägget guider och material
1 Min läsning
Flens kommun

Vi har pratat med Sanna Öhlin som är teamledare för Flens kommuns kontaktcenter om hur de har byggt upp sin avdelning, hur ...

Läs inlägget kundberättelser