Kurser

Lär dig med Kundo

Utöver utbildningar i vår produkt erbjuder vi kurser inom efterfrågade områden som vi vet är centrala för att skapa en modern och framgångsrik kundservice i digitala kanaler. Varje år utbildar vi hundratals medarbetare inom kundservice och support i ett bättre digitalt kundmöte! 

Datum för kurstillfällen våren 2022 uppdateras snart.

 

Som kund till oss har du alltid 5 platser per år till våra kurser helt kostnadsfritt!

Våra kurser

Ledarskap inom kundservice är efterfrågat av både kunder och kundservice och är ny kurs hos Kundo.

Oavsett om du är ny teamleader eller är en erfaren ledare som vill spetsa dina kunskaper om hur man leder sitt kundserviceteam på bästa sätt så hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för gruppens förutsättningar. Kursen fokuserar på två områden och hålls vid två tillfällen.

 

 

 

 
Skrivteknik och kundbemötande

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.

 

Läs mer

 
Kundservice i sociala medier

Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis?

 

Läs mer

 
Kundservice i chatt

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

 

Läs mer

 
Ledarskap för dig som jobbar inom kundservice

Oavsett om du är ny teamleader eller är en erfaren ledare som vill spetsa dina kunskaper om hur man leder sitt kundserviceteam på bästa sätt så hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för gruppens förutsättningar. Kursen fokuserar på två områden och hålls vid två tillfällen.

 

Läs mer

Gemensamt för alla våra kurser är att vi hjälper er att skapa nöjdare kunder samtidigt som ni bibehåller eller ökar effektiviteten i er kundservice.

 
 

Vi har ett nära samarbete med lokala och nordiska partners. Tillsammans kan vi erbjuda utbildning och service inom hela kundserviceområdet. Har ni särskilda behov och önskemål skräddarsyr vi gärna utbildning och kurser för er organisation. Kontakta oss ifall du vill veta mer!

Kontakta oss

Upptäck mer från Kundo

1 Min läsning
Inrego

Inrego är företaget med målet att förlänga livslängden på IT-produkter. Genom att köpa in, renovera och sälja datorer och ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Ängelholms kommun

Ängelholm är kommunen som verkligen tar kundservice på allvar. Med sina 20 kundtjänsthandläggare på cirka 43 000 invånare är ...

Läs inlägget kundberättelser