2 MIN LÄSNING

Kurs 23/3: Kundbemötande i sociala medier

2022-11-26 Beatrix Jernberg
 
 

Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på för att skapa nöjda kunder? Vad innebär det att flera kunder kan delta i diskussioner? Och hur hanterar man beska kommentarer och gnällspikar?

Om kursen
Den som jobbar med kundbemötande i sociala medier stöter säkert snart på både dess fördelar och utmaningar. Under den här utbildningen ger vi dig därför grunderna du behöver för att kommunicera på ett snyggt sätt i sociala medier. Vi går igenom hur man skriver för att texten ska vara både tydlig och lättsam, lär oss av andras exempel samt tränar på hur man kan bemöta kunders missnöje – och andra frågor du kan tänkas ha.

Kursens innehåll
- Vad är speciellt för kundbemötande i just sociala medier
- Tonalitet – hur vi uttrycker oss både tydligt och lättsamt
- Hantera missnöje och troll
- Tips kring smileys och emojis
- Dos & don’ts från verkligheten

Tid: kl. 13:00 -16:00
Format: Digitalt

Kursen hålls av Isabella Samuelsson från Welingo.

För vem passar kursen?
Under utbildningen blandar vi korta föreläsningspass med praktiska övningar och konkreta exempel. Utbildningen riktar sig till dig har eller ska börja jobba med kundbemötande i sociala medier. Vårt mål är att du ska få med dig konkreta tips som du
kan testa direkt efter att utbildningen avslutats.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på events@kundo.se.

Vad kostar det?
För dig som kundo hos Kundo erbjuds 3 friplatser per företag och år, därefter kostar en kursplats 2 500 kr per person och tillfälle.
Vill du veta hur många kostnadsfria platser du har kvar, fråga oss gärna! 

För dig som ännu inte är kund hos Kundo är priset 2 900 kr per person och tillfälle.

Kostnadsfri avbokning kan ske 11 dagar innan kursen äger rum, därefter debiteras hela beloppet för kursen eller en gratisplats förbrukas.

 
 
 
2022-11-26 Beatrix Jernberg
 
 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!